Treceți la conținutul principal

Frustrări ca la ele acasă.

Frustrare. Asta ai timp de 6 ani de facultate și după.
De ce?

Păi hai să întrebăm sus, la minister, la cel ce face anual cel puțin 200 de locuri la facultate, că după 6 ani să devii medic veterinar. 200 pe oraș să ne înțelegem și acum să adunăm și orașele: București, Cluj, Timișoara, Iași , rezultă aproximativ 800 medici veterinari pe an în România.

Unde sunteți fraților?
Majoritatea nu aud, sunt plecați, sunt plecați unde un medic veterinar câștigă bine, unde sunt respectăți și unde își pot face meseria bine, unde animalele au protecție și cine nu le respecta plătește, unde animalele au asigurări și plătesc taxe. Nu zic că la ei e lapte și miere, nu am fost la ei în clinici, doar am auzit, dar oricum nu se întâmplă că la noi, medici veterinari mulți, tineri, ce vor să reușească în viață, dar ghici ce, au uitat că sunt în România și puțini sunt cei ce reușesc fără mami și tati și fără bani.
Dacă vrei să muncești, sincer nu ai unde, și dacă totuși găsești e bătaie de joc, o bătaie de joc de 1200 lei pe luna. Nu sunt absurdă, mulți au teminat facultatea asta și nu știu să facă o injecție sau nu știu că un câine are 3 pleoape… nu mă refer la ei, sunt sigură că cei ce nu vor să profeseze în acest mare și vast domeniu sunt mult mai fericiți decât cei ce își doresc și unii chiar o fac.

Ore în plus plătite?
Nu! De ce? Păi trebuie să înveți, nu te putem plăti așa doar pt că vii.
În voluntariat trebuie să te învețe să faci lucruri, asta însemană voluntar – (♦ Persoană care se oferă să facă de bunăvoie și dezinteresat o muncă, pentru care se cere tragere de inimă și spirit de sacrificiu). Muncă, bine spus, dacă nu știi trebuie să o înveți de la cineva, nu? Perfect. Ce să mai spunem despre cei ce nu te învață „să nu cumva să le furi meseria”, medici bătrâni, ce au muncit pt cabinetele lor, perfect de acord, care sunt egoiști și nu lasă studenții nici măcar la 1 metru de masă. Și nu o dată am auzit așa ceva.
Vreu să fac medicină veterinară și nu are mami bani să îmi deschidă cabinet.
Vreau să lucrez într-un cabinet veterinar? Vreau să suport bătaie de joc și plata salariului în 2-3-4 tranșe sau chiar deloc în decursul a câtorva luni „ pt că nu sunt încasări” ?
Vreau să mă duc la program și să simt că nu evoluez pt că medicină se face pt bani?
Vreau să mă duc într-un cabinet unde doar șefii să fie bine văzuți și restu nu contează?
Vreau să mă duc într-un cabinet unde să nu îmi fie recunoscută muncă?

De ce aș vrea?
Pt a face medicină așa cum trebuie, nu pt a face bani, pt a ajută animalele și pt a trata CORESPUNATOR acele ființe ce ne fac viață mai frumoasă.
De câteva luni întreb în stânga și în dreapta dacă știe cineva un loc de muncă în cabinet veterinar unde lucrurile să fie decente, unde nu am un salariu de 1200 lei în condițiile în care consider că mă descurc cam în orice fel de situație. Aș preferă să stau o săptămâna să vadă oamenii ce pot face și ce nu. Să mă lase să vadă cât mă duce capul și sa ma evalueze CORECT.
Că vânzătoare câștigi mai bine, în timpul facultății erai angajat și aveai un salariu mizer, de ce? Pentrut că acceptai, pentru că dacă nu te duceai tu mai rămâneau 199 care se puteau duce, și 1 tot se găsea.

NU toată lumea trebuie să facă facultate!

NU avem nevoie de atâția cu studii superioare. Oricum suntem degeaba. Oricum plecăm. Ce rost are? Bani aruncați pe fereastră. Puțini și buni, nu mulți și proști!

Toată lumea spune: „vaaai, ce drăguț, medic veterinar, ziceai? Trebuie să fie minunat să salvezi animale”, mereu le răspund cu „da, trebuie”... oamenii nu știu, au o pensie de 500 de lei și 3 pisici necastrate și NORMAL că este scumpă o catrare cu 200.
În fine. Mi-am pus frustrările pe hârtie că să simt că mă descarc puțîn.
O să îmi fac o afacere din care să scot bani, pentru că asta face românul nostru (asta dacă încă mai e în țară) și apoi o să îmi fac clinică veterinară pentru hobby. Asta dacă nu voi ceda.
Păcat de noi. Chiar am ajuns să cred că nu poți face nimic să îmbunătățești anumite lucrurii în țară asta. Nu zic, o grămadă de tineri fac lucruri minunate, dar prea mulți încă se duc la Costinești...
Frustrare. Încă am.

P.S: știu că acest articol este agresiv și știu că nu mulți vor fi aceia care îl vor da mai departe. De frică. Până să termin facultatea era frică aceea că nu mai terminăm, dacă vom comenta ceva, acum probabil frică aceea că nu ne mai angajăm. Lumea trebuie să știe ce se întamplă chiar sub nasul lor.
Aș vrea să adaug și să spun că aceasta este majoritatea.

Comentarii

  1. Din pacate ministerul aloca mult mai multe locuri bugetate la facultatile de medicina veterinara decat sunt necesare in Romania.Practic ii obliga pe multi sa plece in strainatate,sa paraseasca domeniul sau sa lucreze pe bani putini.Asta se intampla si pentru alte specializari din pacate.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu